Ināra Ozoliņa - speciālais pedagogs
Speciālā pedagoga palīdzība nepieciešama, ja izglītojamajam konstatē:
- aizkavētu attīstību, rīcību, kas neatbilst bērna vecumam,
- nevienmērīgas un vājas sekmes, intereses zudumu par mācībām, nevēlēšanos apmeklēt skolu,
- vāju lasītprasmi un vāju rakstītprasmi,
- vājas matemātiskās prasmes,
- izteiktu nespēju kontrolēt savu uzvedību, ilgstošas emocionālās problēmas, tendenci uz sociālu izolāciju, zemu pašcieņu,
- izteiktu aizmāršību,
- nespēju pielāgoties dažādām situācijām,
- vāju prasmi organizēt un plānot savu darbību.
Speciālais pedagogs māca bērnam:
- saskatīt un izmantot savas pozitīvās īpašības,
- palīdz apgūt mācību vielu,
- veic individuālu korekcijas darbu,
- konsultē vecākus par iespējamiem palidzības veidiem,
Kristīna Bauce - logopēds
Skolotājs
– logopēds ir kvalificēts pedagogs, kurš:
- aktivizē bērna interesi par
dzimto valodu;
- rosina bērnā motivāciju pārvarēt runas un
valodas traucējumus;
- atbild par runas un valodas attīstības pareizu
novērtēšanu un novēršanu;
- piesaista korekcijas darbam
citus speciālistus, ja tas nepieciešams;
- ievēro konfidencialitāti attiecībā uz informāciju, kas iegūta par skolēnu.
Logopēda
kompetence:
- runas un valodas novērtēšana;
- mutvārdu runas un valodas
traucējumu novēršana;
- lasītprasmes un rakstītprasmes
pilnveidošana.
Gunta Janmere - sociālais pedagogs
- diagnosticētu bērnu un jauniešu socializācijas grūtības;
- analizētu bērnu un jauniešu tiesību ievērošanu ģimenēs, izglītības iestādēs un citās socializācijas institūcijās, nepieciešamības gadījumā apseko pastāvošo problēmu skolēna mājās;
- plānotu un īstenotu konkrētas sociāli –pedagoģiskas darbības, lai aizsargātu bērnu un jauniešu tiesības;
- izstrādātu un realizētu individuālās uzvedības korekcijas programmas sadarbībā ar skolas atbalsta speciālistiem, vecākiem.
- ikdienā sadarbotos ar valsts un pašvaldību iestādēm.
Skolēnam:
Es zinu, ka skola nav tā vienkāršākā vide. Daudz visa kā un reizē! Prieki un bēdas, un tas viss – skolā. Bet mājās atkal citas raizes un problēmas...
Es esmu skolā, lai tev palīdzētu!
- Ar mani tu vari runāt jebkurā laikā, es uzklausīšu.
- Manuprāt, nav nevienas tēmas, par ko es nebūtu gatava runāt.
- Stress mājās vai skolā – nāc pie manis, un mēs kopīgi to risināsim!
- Nav muļķīgu jautājumu – ir muļķīgi nepajautāt, tāpēc jautā!