2022.gada 7. līdz 18.martam, īstenojot mobilitātes pasākuma Erasmus + programmas pamatdarbības Nr.1 (KA1),
skolu sektora projekta Nr. 2020-1-LV01-KA101-077185 “Kvalitatīvas un pieejamas
izglītības nodrošināšana Jelgavas novadā” strukturētajos kursos “21. gs.
mācīšana: Kompetencēs balstīta izglītība, personīgās iemaņas un radošums” (21st
Century Teaching: Competence-Based Education, Soft-Skills and Creativity) Jelgavas
novada pedagogi no piecām dažādām skolām divas nedēļas pavadīja Itālijas
skaistajā pilsētā Florencē, daloties savā pieredzē un sadarbojoties kopā ar
kolēģiem no Spānijas, Portugāles, Horvātijas, Bulgārijas un Francijas (Rinjonas
salas).
Svētes pamatskolu pārstāvēja divas skolotājas - Dace Supe un Jana Ziediņa
Kursu laikā pedagogi cītīgi mācījās, papildinot savas prasmes un apgūstot
jaunās kompetences, ar divām fantastiskām pasniedzējām.
Pirmajā nedēļā ar Šīlu Korvinu (Sheila
Corwin) iepazītas metodes – apvērstā stunda (Flipped Classroom), Project
Based Learning – ir tikai dažas no skolēncentrētajām mācīšanās metodēm. Nodarbības
tika vadītas ļoti profesionāli, iesaistot ikvienu individuāli, organizējot
darbu grupās, pāros, demonstrējot video materiālus, iesaistot aktivitātēs un
uzdodot arī mājasdarbus.
Tika apgūtas un izmēģinātas prasmes, kā izvirzīt īsto
problēmjautājumu skolēnu projekta darbā izmantojot starppriekšmetu saikni, kā
veidot efektīvu atgriezenisko saiti ar dažāda vecuma grupām. Jau nodarbību
laikā katrai no dalībniecēm rādās iedvesma un ideja, kā šīs jaunās metodes izmēģināt
ar saviem audzēkņiem.
Ar Tatjanu Speri (Tatiana Speri) tika iepazītas
interaktīvās platformas, kas dažādos un padarīs interesantākas jebkura
priekšmeta nodarbības: Padlet, Quizlet, Trello, Ted Ed, Quizizz. Pasniedzēja
stāstīja par spēliskošanās metodi un
tās pozitīvo iedarbību uz jebkuru mācību priekšmetu skolas programmā. Katra
platforma tika demonstrēta, paskaidrots darbības princips un pielietošanas
iespējas skolā (un ne tikai!). Darbojoties individuāli un pāros, tika izmēģinātas
visas piedāvātās platformas, veidojot mācību video ar papildus jautājumiem,
krustvārdu mīklas, laimes ratus, dažāda tipa testus un citus interesantus
materiālus.
Šo divu nedēļu laikā tika
tuvāk iepazīta Itālijas kultūra, apgūtas jaunās metodes un darbošanās ar
dažādām platformām un, protams, dibināti kontakti un sadraudzība ar kolēģēm no
Eiropas Savienības valstīm turpmākai skolēnu un skolotāju sadarbības projektu
veikšanai. Bija interesanti dalīties pieredzē un iepazīt Spānijas, Portugāles,
Itālijas izglītības sistēmas vadlīnijas.
Pārbraucot, skolotājas dalījās ar kursos apgūto arī ar saviem kolēģiem skolā.